سام تدبیر

شرکت صنایع سام تدبیر با سالها تجربه و سابقه درخشان در زمینه تامین و فروش قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

تلفــن: 40883401-021

صندوق فروشگاهی و کاربردهای آن

  • توسط محمدپور
  • آگوست 18, 2019
  • 0 دیدگاه
  • 1714 نمایش ها

صندوق فروشگاهی یا پوز فروشگاهی یک نوع رایانه مناسب فضای فروشگاهی با امکان نصب سیستم عامل ویندوز است.از جمله تفاوت های پوز فروشگاهی با رایانه شخصی، می توان به fanless بودن بعضی از انواع صندوق فروشگاهی اشاره کرد که مانع از تأثیر مخرب گرد و غبار بر عملکرد دستگاه می شود.برخی از مدل های صندوق فروشگاهی ضدآب هستند که برای محیط هایی با رطوبت بالا یا محیط هایی که خطر ریزش آب بر روی دستگاه را دارد مناسب است.از طرف دیگر، ساختار کلی صندوق فروشگاهی به گونه ای است که امکان اتصال سایر تجهیزات فروشگاهی (مانند کشوی پول، فیش پرینتر، لیبل پرینتر، بارکد خوان، کارت ریدر، پوز بانکی و …) را فراهم کرده است.

یکی دیگر از تفاوت های صندوق فروشگاهی و PC، امکان افزودن نمایشگر دوم به صندوق فروشگاهی است که امکان مشاهده ی فاکتور را برای مشتری فراهم می کند. نرم افزار فروشگاهی استفاده شده در دستگاه پوز، تعیین کننده ی نحوه ی نمایش فاکتور به مشتری می باشد؛ بعضی از نرم افزارهای فروشگاهی به شما این امکان را می دهند که علاوه بر فاکتور،پیام ها و کلیپ های تبلیغاتی خود را نیز روی نمایشگر دوم نمایش دهید.ممکن است فکر کنید هزینه ی اولیه خرید صندوق فروشگاهی نسبت به PC بیش تر است، اما این موضوع را در نظر بگیرید که صندوق فروشگاهی به دلیل داشتن سخت افزار قوی تر، طول عمر چند برابر PC و نیاز کم تری به ارتقای سخت افزاری دارد و از طرفی تطبیق پذیری بیش تری با شرایط متفاوت کاری دارد و در نهایت مقرون به صرفه تر است.

صندوق های فروشگاه دو مدل کلی دارند:

  1. صندوق فروشگاهی کیبوردی:

مدل کیبوردی مانند یک کامپیوتر شخصی دارای کیس جداگانه است و قطعات سخت افزاری آن مانند رم، هارد، CPU و … داخل کیس قرار دارند و مناسب فروشگاه ها، اصناف و لباس فروشی ها است.

  1. مدل لمسی:

مدل لمسی کیس ندارد و همه ی این قطعات داخل یک دستکاه جمع آوری شده اند، مدل لمسی نسبت به مدل کیبوردی کاربری راحت تری دارد و نیازی به فضای اضافی جهت قرار دادن کیس ندارد. این مدل مناسب رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای است.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی قبل از خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *