سام تدبیر

شرکت صنایع سام تدبیر با سالها تجربه و سابقه درخشان در زمینه تامین و فروش قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

تلفــن: 40883401-021

معرفی انواع بارکدخوان وبررسی تکنولوژی اسکن

  • توسط محمدپور
  • آگوست 18, 2019
  • 0 دیدگاه
  • 2583 نمایش ها

بارکد خوان چیست؟

بارکد خوان  یا بارکد اسکنر وسیله ای برای خوانش بارکدهای چاپ شده است که از قسمت‌های مختلفی شامل منبع نورانی، لنز، تبدیل‌کننده پالس‌های نورانی به الکتریکی و رمزگشا تشکیل شده‌است. با توجه به تنوع مورد استفاده، بارکدخوان ها در انواع و اشکال گوناگون طبقه بندی شده‌اند که اجمالاً به ان‌ها اشاره می‌کنیم:

بارکد خوان های لیزری:

متداول ترین انواع بارکد خوان ها می باشند که برای خواندن بارکدهای یک بعدی به کار می‌روند. این بارکدخوان ها برای خواندن بارکداز لیزر استفاده می‌کنند که باعث سرعت خواندن و سهولت استفاده می‌شود. بارکد خوان های لیزری، برای فضاهای روشن، فروشگاه ها و خرده فروشی ها بسیار مناسبند.بارکد خوان سیمبل مدل LS-1902 یکی ازانواع بارکدخوان های لیزری است. (Symbol LS-1902)

 

 

بارکد خوان های نوری (liner imager یا CCD):

برای خواندن بارکدهای یک بعدی به کار می‌روند. این بارکدخوان ها به دلیل این کهبارکد را اسکن می‌کنند.برای مواردی که بارکد مخدوش یا زیر صفحات سلفونی است مناسب می‌باشند. از انواع این بارکد خوان ها می توان به بارکد خووان دیتالاجیک مدل QuickScan Lite QW2100 اشاره کرد. (Datalogic QuickScan Lite QW2100)

 بارکد خوان های چند پرتوه:

عملکرد این بارکدخوان‌ها به وسیله موتور لیزر گردان و آینه‌های تعبیه شده در بارکد خوان می‌باشد که باعث می‌شود. پرتو لیزر را در جهات مختلف و با تعداد بالا شاهد باشیم. این نوع بارکد خوان به واسطه‌ این‌که محدوده بیش‌تری را در حالت ثابت پوشش می‌دهد، برای استفاده در فروشگاه‌های بزرگ که صف انتظار مشتری دارند و سرعت تعیین کننده است،بسیار مناسب می‌باشد. به عنوان مثال می توان به بارکد خوان سیمبل مدل LS-5800 اشاره کرد. (Sumbol LS-5800)

بارکد خوان های دو بعدی:

این نوع بارکد خوان ها به صورت  Imager عمل می کنند و اطلاعات بارکد را اسکن می نمایند. ( لازم به ذکر است که در بارکد های دوبعدی ، آیتم های بیشتری نسبت به بارکد های یک بعدی قابل تعریف است). بارکد خوان های دوبعدی دارای سرعت بالا و ناحیه وسیع خوانش هستند که این امر باعث می شود برای فضاهای صنعتی ، انبار ها و خطوط تولیدی بسیار مناسب باشند. یکی از انواع بارکد خوان های دو بعدی ، بارکد خوان سیمبل مدل DS-6707 اشاره کرد. (Symbol DS-6707)

شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی قبل از خرید  با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *