سام تدبیر

شرکت صنایع سام تدبیر با سالها تجربه و سابقه درخشان در زمینه تامین و فروش قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

تلفــن: 40883401-021

معرفی لیبل پرینتر wincode

  • توسط admin
  • فوریه 19, 2023
  • 0 دیدگاه
  • 1206 نمایش ها

لیبل پرینتر چیست ؟

لیبل پرینتر یک دستگاه کامپیوتری است که بر روی لیبل ها عملبات  چاپ انجام میدهد . چاپگرهای لیبل معمولاً برای اتصال به رایانه طراحی می شوند که دارای نرم افزار لازم برای تهیه چاپ لیبل است. این با دستگاه لیبل‌سازی که مجهز به صفحه‌کلید و نرم‌افزار است متفاوت بوده و می‌تواند به عنوان یک دستگاه مستقل برای چاپ روی برچسب‌ها کار کند.

چاپگرهای لیبل چگونه کار می کنند؟

به منظور توضیح نحوه عملکرد چاپگرهای لیبل، تمایز بین دو نوع مکانیسم مورد استفاده برای چاپ بر روی برچسب مهم است.

لیبل پرینترها با توجه به تکنولوژی چاپشون که حرارت مستقیم، انتقال حرارتی یا هر دو هستند و مواردی دیگر چون نحوه های اتصال ، سرعت چاپ ، وضوح چاپ با همدیگر متفاوت می شوند و هر صنفی قبل از خرید با توجه به نیازی که دارد باید به این موارد دقت کند.

تکنولوژی حرارت مستقیم لیبل پرینترها  از کاغذ حساس به حرارت برای چاپ روی برچسب استفاده می کند و از هیچ ریبونی استفاده نمی کند.

این برچسب ها عموماً به رنگ مشکی قابل چاپ هستند اما ریبون های رنگی نیز با ابعاد مختلف وجود دارند ، بنابراین چاپ به رنگ مشکی محدود نمی شود.  انتقال حرارتی از یک نوار کربن و گرما برای انتقال جوهر از ریبون به لیبل برای چاپ استفاده می کند.

هد پرینتر

هد پرینتر حرارتی از پین های گرمایشی بسیار ریز تشکیل شده است که هر کدام یک پیکسل را نشان می دهند. سپس جوهر مبتنی بر موم یا رزین به شکل یک ریبون در چاپگر بارگذاری می شود. سپس این ریبون از طریق چاپگر بین کاغذ و هد چاپ کشیده می شود. سیگنال‌های رایانه به پین‌های هد چاپ فرستاده می‌شوند تا آنها را گرم یا سرد کنند و سپس جوهر را روی سطح برچسب خالی ذوب می‌کنند تا تصویر مورد نیاز ایجاد شود. سپس جوهر مبتنی بر موم یا رزین به شکل یک ریبون در چاپگر بارگذاری می شود. سپس این ریبون از طریق چاپگر بین کاغذ و هد چاپ کشیده می شود.

پرینترها عموما بارکد چاپ می کنند و یا طرح هایی که به نرم افزار داده می شود، لیبل پرینترها با توجه به تکنولوژیی که دارند عموما لیبل های کاغذی، متال، pvc،حرارتی و … چاپ می کنند.

چاپ لیبل از طریق نرم افزار صورت می گیرد که عموما دستگاه یا نرم افزار خاص دارند که عموما مشترک هستند، به فرض مثال لیبل پرینتر وینکد wincode نرم افزار طراحی اختصاصی به نام winlabel  دارند.

در ادامه این مقاله کارشناسان سام تدبیر به معرفی یکی از لیبل پرینتر وینکد wincode که یک برند تایوانی است،  مدل c342c که یکی از محبوبترین لیبل پرینتر های داخل بازار ایران است می پردازند.

لیبل پرینتر وینکد wincode

یک شرکت چاپگر بارکد حرفه ای است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و با گروهی از تیم تحقیق و توسعه مجرب، متخصص در زمینه نرم افزار، سخت افزار، سیستم عامل و زمینه های مکانیکی شروع به کار کرد.

wincode

معرفی لیبل پرینتر c342c

این نوع لیبل پرینتر با هردو تکنولوژی چاپ عملیات چاگ را انجام میدهد. مکانیزم حرات مستقیم نیاز به ریبون ندارد و فقط لیبل های حرارتی چاپ می شود از هد دستگاه گرما ساطع می شود که باعث می شود اطلاعات روی لیبل چاپ شود . انتقال حرارتی ، هد دستگاه که گرما رو ساطع کند به ریبون انتقال داده می شود که از طریق اون روی لیبل چاپ می شود.

این لیبل پرینتر ها مناسب برای چاپ لیبل دیجی کالا هستند ، نوع چاپ  Thermal Transfer + Direct thermal است . وضوح چاپ ۲۰۳dpi ، عرض چاپ ۱۰۸mm ، سرعت چاپ  ۱۰۲mm/s و با گارانتی مرکز خدمات ZEC می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *