سام تدبیر

شرکت صنایع سام تدبیر با سالها تجربه و سابقه درخشان در زمینه تامین و فروش قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

تلفــن: 40883401-021

لیبل پرینترها در تجارت

  • توسط admin
  • ژانویه 30, 2023
  • 0 دیدگاه
  • 332 نمایش ها

چاپگرهای لیبل به طور گسترده در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که اکثر مردم پرینترها را مدل‌های رومیزی برای چاپ ایمیل‌ها و اسناد می‌دانند، دستگاه‌های زیادی برای چاپ لیبل  نیز در دسترس هستند.

این دستگاه ها معمولا کوچکتر هستند و برخی دستی هستند.
از آنها برای ایجاد برچسب هایی استفاده می شود که می تواند روی محصولات یا بسته بندی اعمال شود.

هدف از برچسب می تواند بیشتر برای شناسایی کالا  باشد.

استفاده از فن آوری های مدرن اجازه می دهد تا مقدار اطلاعاتی که روی یک برچسب گذاشته می شود بیشتر از متن باشد. این اطلاعات را می توان به سیستم های کامپیوتری منتقل کرد تا بتوان محل کالای انبار شده را ثبت کرد. محصول یا بسته فردی را می توان از طریق حمل و نقل ، تحویل ردیابی کرد.

انواع چاپ روی لیبل می تواند بسیار متنوع باشد. در حالی که متن تقریباً همیشه وجود دارد، چاپگرهایی در دسترس هستند که می‌توانند تصاویر (برای جذاب‌تر کردن آن برای کاربر نهایی یا کمک به شناسایی محصول در بسته)، کدهای QR (که می‌توانند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کنند) در دسترس هستند. و بارکد (که همچنین می تواند اطلاعات زیادی را ذخیره کند).

با استفاده از اسکنرها، شرکت های حمل و نقل و لجستیک می توانند از اطلاعات ذخیره شده در کد گذاری برچسب برای انتقال به یک سیستم مرکزی استفاده کنند که بسته در سراسر مسیر حمل و نقل آن قرار دارد. استفاده از دستگاه های اسکن انتقال دهنده تلفن همراه این قابلیت ردیابی را فراهم می کند. چندین فناوری چاپ استفاده می شود. هر کدام مزایا یا معایب خاصی دارند. چاپگرهای ماتریس نقطه ای قدیمی هنوز هم یافت می  شوند. اینها از مجموعه‌ای از پین‌ها استفاده می‌کنند که روی نوار جوهر اثر می‌گذارند تا شکل یک حرف یا عدد روی کاغذ باقی بماند.

انتخاب لیبل پرینتر

چاپ حرارتی مستقیم

چاپ حرارتی مستقیم از کاغذ حرارتی استفاده می کند که با هد گرم شده چاپگر در تماس است. هد قادر به ایجاد اشکال بسیار پیچیده تری است. یکی از مزایای این فناوری Otis این است که نیازی به ریبون ندارد و گرما را مستقیماً روی سطح کاغذ اعمال می کند که با رنگ آمیزی به گرما پاسخ می دهد. نقطه ضعف این برچسب ها این است که به نور و گرمای عمومی بسیار حساس هستند و عمر برچسب کوتاه تر است.

چاپ انتقال حرارتی

چاپ انتقال حرارتی شامل یک ریبون گرم شده است که تصاویری با ماندگاری طولانی ایجاد می کند.
این نوع چاپ جوهر را در یک طرف ریبون بر اثر ضربه سر چاپگر به طرف دیگر منتقل می کند. مواد چاپی تولید شده توسط انتقال حرارتی عمر قابل خواندن بسیار بیشتری دارند (بسته به طول عمر مواد سطح چاپ شده). هر دوی این فناوری‌ها را می‌توان در کاربردهای بسیار متنوعی مورد استفاده قرار داد. آنها می توانند متن و تصاویر را چاپ کنند و برای چاپ بارکد برای اهداف ردیابی بسیار خوب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *